Już od 11 kwietnia mieszkańcy Podjuch mogą wygodnie dojechać do pętli autobusowej. Startuje „Transport na żądanie”. Wystarczy zadzwonić pod numer 91 48 00 401 i zamówić transport, na wybrany spośród 11 przygotowanych przystanków. Zgłoszenia zaczynamy przyjmować 8 kwietnia od godziny 10:00.

Usługa „Transport na żądanie” jest to innowacyjna forma wsparcia regularnej komunikacji miejskiej. Ułatwimy mieszkańcom peryferyjnych, górzystych partii Podjuch dostęp do linii autobusowych – Pętli Podjuchy. Pasażerowie po skontaktowaniu się z naszym dyspozytorem, a w maju po zalogowaniu do specjalnego, będą mogli zamówić na konkretną godzinę autobus, który później dowiezie ich na pętle lub na wybrany przystanek. Pojazd będzie mógł zabrać jednorazowo 20 osób, a o godzinie planowanej podróży będzie decydowało pierwsze zgłoszenie. Czas i trasa przejazdu będzie różna, ponieważ godzina i start pierwszego kursu może być każdego dnia inny. Celem jest zebranie i dowiezienie zainteresowanych pasażerów w miejsce dogodnej przesiadki na autobusy komunikacji miejskiej – Pętlę Podjuchy lub do domów z pętli właśnie, w 15 min.

Po rozmowach z Radą Osiedla wytypowano kilkanaście miejsc, z których będzie odjeżdżał Bus na telefon.

1. Pętla Podjuchy
2. Granitowa ( dla wysiadających )
3. Chojnicka
4. Mielecka
5. Sąsiedzka
6. Chromowa
7. Ruda
8. Grzegorzewskiej
9. Wschodnia
10. Chełmińska
11. Miechowska ( dla wysiadających )

W tej chwili trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia autobusu. Pierwsze tygodnie jego funkcjonowania będą testowe. Chcemy, aby mieszkańcy i Rada Osiedla przekazali nam swoje uwagi dotyczące funkcjonowania tej linii. W pierwszych dniach pracownicy ZDiTM będą patrolowali okolice i trasę jazdy autobusu. Będą także odpowiadać na pytania pasażerów i pomagać kierowcom, jeśli będzie taka potrzeba. Na przygotowanej przez nas linii będzie można korzystać ze wszystkich form biletów, które są oferowane w naszym mieście.

Umowa została podpisana z firmą PKS do końca roku. W ramach Transportu na żądanie przygotowane są 3 autobusy, kursować jednocześnie będą 2. Do dyspozycji mieszkańców będą przez 10 godzin na dobę w dni powszednie. Jeśli zajdzie potrzeba kursowania także w weekendy będziemy wprowadzali dogodne zmiany, tak żeby mieszcząc się w ustalonym w umowie limicie godzin, dopasować czas kursowania dla wygody mieszkańców. W pierwszym etapie zgłoszenia będą przyjmowane tylko telefonicznie pod numerem telefonu 914800401. W maju uruchomiony zostanie specjalny portal, na którym po zalogowaniu będzie można rezerwować autobus także przez internet.